Verslag 2 - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Sjaak Bijl Bijl - WaarBenJij.nu Verslag 2 - Reisverslag uit Mochudi, Botswana van Sjaak Bijl Bijl - WaarBenJij.nu

Verslag 2

Door: Sjaak Bijl

Blijf op de hoogte en volg Sjaak Bijl

08 Mei 2014 | Botswana, Mochudi




Reisverslag 2
In middels ben ik hier al ruim 4 weken, de tijd gaat hard.

Het valt niet mee om hier even geopereerd te worden, een heel gedoe om de verzekeringen te overtuigen. Maar op zich kan ik wel me dingen doen, helaas kan sporten even niet.

Het paasweekend zijn we naar een kerkdienst in Gaborone geweest. Een dienst in het Engels, met een band en wat zangers. Te vergelijken met Nederland alleen beleven de mensen alles wel heel anders.

Op 2de paasdag hebben we het game reserve in Gabarone bezocht. Een soort van mini safari, de big 5 was hier niet te spotten, wel dieren als de zebra, goeroe, eland (ik dacht dat deze alleen in Noorwegen Enzo voorkwamen....;)), struisvogels, apen en impalas.

In dit park reden we in een Nissan Patrol 4 x 4, leuk wagentje! Tijdens het klussen gebruik ik deze ook regelmatig, niet verkeerd om in rond te rijden!

Vanavond gaat de bbq weer aan, er is een zuid Afrikaans stel in het huis komen wonen, die mensen weten wel wat eten is. Grote stukken vlees op de bbq! En ze hebben dr eigen letherman om hun biefstuk te snijden!

Briketten gebruiken ze niet; ouderwets hout sprokkelen, vuurtje stoken en het smeulende houtskool gebruiken om te bbqen! Na de bbq was het tijd voor een spelletje. Een stukje houtskool pakken in je handen rond schudden en doorgeven naar de volgende..... Lachen! Ik ben niet de enige met vuur vaste handen.

Koningsdag was dit jaar echt anders! Niet jarig en geen feesten.... Om toch wat te vieren zijn we maar wezen zwemmen. Geen zee of meer, maar een zwembad van een hotel.

Inmiddels heb ik besloten om 6 juni terug te vliegen naar Nederland. De 2 weken hiervoor ga ik samen met Mirjam nog naar zuid Afrika, een bezoek aan Kruger national park en de oostkust; Durban

  • 10 Mei 2014 - 14:36

    Tamara:

    Gaaf zeg! Echt super wat jullie mee maken. Veel plezier in het Kruger park en voor in Durban.. Let op je spullen en op de kakkerlakken ;-)

  • 10 Mei 2014 - 14:41

    Tessa:

    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Mochudi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

Verslag 2

17 April 2014

Aankomst
Sjaak Bijl

Handyman

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 1492
Totaal aantal bezoekers 4175

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: